Lato zamknięte w słoiczku część II - sałatka z ogórków, papryką i marchewką

/
3 komentarzy
Obawiam się, że zamknęłam całe lato w słoiczkach i musicie mi to wybaczyć, ale  ... ale to wciąga. Z 15 kg ogórków zrobiło się 25 kg, a z 5 kg pomidorów 15kg, i jeszcze papryka, marchewka i 10 kg buraczków. Półki zaczynają się wypełniać po brzegi, a ja jak otwieram schowanko to aż mi się papa śmieję taka jestem szczęśliwa.
Nie ważne, że ręce wyglądają strasznie, paznokcie jak nie moje, ale efekty ... zadowalające :)
Dziś zapraszam na sałatkę z ogórków z marchewką i papryką.






Przygotowanie:
5 kg ogórków (obieramy ze skórki )
1/2 kg marchewki
1/2 kg papryki ( dowolna czerwona, żółta )
wszystko pokroić ( ja osobiście wszystko przepuszczam przez szatkownicę :) ), zasypać solą i odstawić na 2 godziny.





Zalewa:
1 szklanka octu
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru
2 łyżki soli

Do słoików wkładamy po ząbku czosnku oraz kilka ziarenek pieprzu. Zalewę zagotowujemy i dodajemy do odcedzonych wcześniej warzyw ( ogórki, marchew i papryka ) i razem mieszamy.
Tak przygotowaną sałatkę wkładamy do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy nie mniej niż 25 minut od zagotowania.










http://przepis-na-kobiete.pl/members/home

Pozdrawiam Klusi 



Podobne posty:

3 komentarze:

  1. Jestem beztalencie kulinarne, dlatego zadam prawdopodobnie idiotyczne pytanie ;)
    Na czym polega proces pasteryzacji tzn wiem co to jest, ale w jaki sposób się to robi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko Piguła też nie wiedziałam :P proces pasteryzacji to nic innego jak włożenie pełnych słoików go garnczka i gotowanie ich :) Dokładnie czas od zagotowania :)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za informację :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza.