Izotek lek na trądzik

/
0 komentarzy
Jeśli ktoś myśli, że po pierwszych dawkach leku dozna cudu, to niech zejdzie na ziemię, bo daleka droga ku temu.


Masz trądzik, nie możesz sobie z nim poradzić, nie kombinuj ... wujek google nie zawsze pomoże, najlepszym rozwiązaniem jest dermatolog i życzę Ci takiego, który podejdzie do Twojego problemu fachowo.


Na pierwszej wizycie u dermatologa, którą wspominam bardzo fachowo tak jak i pozostałe, lekarz zrobił wywiad, czy już zaczynałam jakieś leczenie i co w tej chwili stosuję. Dostałam w pierwszej kolejności skierowanie na komplet badań morfologii, które po odebraniu wyniku wszystkie „odskoki” od normy miałam skonsultować z lekarzem i dopiero wtedy otrzymałam zielone światło na Izotek.
To wcale nie jest lekka i przyjemna kuracja, a skutki jej stosowania są długotrwałe i uciążliwe.
Bardzo ważna rzecz ... nie możesz być w ciąży, a przez całą kuracje musisz zażywać środki hormonalne, aby jej uniknąć - uwierzcie podpisywałam oświadczenie, że biorę takie środki i że lekarz poinformował mnie o skutkach ich nie brania. 
( Lek może uszkadzać płód, prowadzić do poronienia i innych powikłań, nie ma z tym żartów. Lekarze proponują, a wręcz informują żeby po kuracji odczekać od 6 miesięcy do roku przed planowaniem ciąży )

Pierwsze dawkowanie

Zalecenia :

Do ustnie (rano-popołudnie-wieczór)
Izotek –        20mg – 0 – 0
Vit.E  -             1 - 0 - 0 
Kwas foliowy  1 – 0 – 0
Vit.B12 10mg  0 – 0 – 1

Zewnętrznie
Do mycia  twarzy – Cetapil
Do smarowania twarzy i ciała  – Cicaplast la roche
Na noc – Aknymecin plus pasta robiona punktowo




No powiem Wam, że rozpiska nie mała. Ciężko było się do tego wszystkiego przyzwyczaić, ogarnąć ale z czasem wchodzi to w nawyk
U mnie do leczenia była twarz ze szczególnym wskazaniem na policzek prawy, podbródek, czoło, ramiona i plecy – powiedzmy że od pasa w górę :).

Co to jest Izotek …

"Izotretynoina na trądzik - Izotek, Roaccutane... Izotretynoina to syntetyczna pochodna witaminy A, retinoid doustny na trądzik, zażywany w formie tabletek, zwykle dwa razy dziennie."

Lekarz przepisuje go w ciężkich stanach trądzikowych, ale to już chyba indywidualna sprawa lekarza. Zanim moja twarz zaczęła spełniać warunki na Izotek, przeszłam wcześniej dwie kuracje antybiotykiem o nazwie Tetralysal, po którym moja skóra sięgnęła dna …
Lista skutków ubocznych przy Izoteku  jest tak długa, że spokojnie zajęła by z dwa posty.
Po co badania krwi – ano po to by lekarz stale kontrolował działanie leku, na Nasz organizm, a lek ten jest naprawdę silny (gdzieś wyczytałam, że to prawdziwy Armagedon dla organizmu ). U mnie oprócz cholesterolu ( nie mam pojęcia jakim cudem przy mojej ptasiej wadze, podwyższony cholesterol już przed braniem Izoteku ) oraz LMPYH cała reszta była w naprawdę bardzo dobrym stanie.

Finansowo – katastrofa …

Wizyta sama 150 zł + Izotek 90 + cała reszta ... w 300 zł czasami ciężko się zamknąć jak dodatkowo trzeba kupić kremy, balsamy i inne wspomagacze do twarzy i ciała.
Jednym słowem tanio wcale nie jest.
Taka wizyta na szczęście odbywała się co 2 miesiące, a co 3 były robione kontrolne morfologie.

Pierwsze objawy i przeciwwskazania :


  • Suchość dłoni, która się pogłębiała i to bardzo. Izotek stosuje się najczęściej w okresie jesiennym, tak aby chronić skórę przed promieniowaniem słonecznym. Jakiekolwiek opalanie czy solarium jest zabronione. Pamiętajcie, żeby bardzo dobrze nawilżać dłonie, chronić je przed zimnem i jak najmniej używać środków chemicznych. 

  • Kąpiel długa i ciepła - zabroniona, usłyszałam prysznic maxymalnie 2 minuty, po czym dokładnie nawilżać całe ciało... po pewnym czasie zrozumiałam co lekarz miał na myśli. 
  • Usta, które są suche i skóra schodzi z nich płatami, w moim przypadku przez całą kurację. 


Pamiętajcie, że każdy z Nas jest inny, inaczej organizm reaguje i to co u mnie się pojawiało, Was może w ogóle nie dotyczyć.




Jakich kosmetyków używałam w pierwszych mc kuracji dowiecie się w następnym poście. 


Podobne posty:

Brak komentarzy:

Dziękuję za pozostawienie komentarza.